dc.contributor.author | Van Rensburg, Henriëtte | |
dc.contributor.author | Spies, Bertha M. | |
dc.date.accessioned | 2012-01-04T12:54:57Z | |
dc.date.available | 2012-01-04T12:54:57Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Van Rensburg, H & Spies, B.M. 2011. Musikale ontlening en die voortbestaan van melodiese spore uit die verlede. TD : The Journal for Transdisciplinary Research in Southern Africa, 7(1):1-24, Jul [http://dspace.nwu.ac.za/handle/10394/3605] | |
dc.identifier.issn | 1817-4434 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10394/5019 | |
dc.description.abstract | Komponiste kan nie geïsoleer word van die musikale spore van die verlede nie – hierdie
spore kan doelbewus deur komponiste betrek word of deur die filter van die
onderbewussyn in ’n mindere of meerdere mate in latere werke bly voortbestaan. Dit is
moeilik om 'n greep op die verskynsel van musikale ontlening te kry omdat sogenaamde
ontlenings nie altyd met voldoende bewysvoering tot die oorsprong teruggevoer kan
word nie. In 'n poging om hierdie probleem sistematies te ondersoek, word hier van die
standpunt uitgegaan dat daar melodiese gestaltes is wat nie eksklusief aan 'n spesifieke
komponis gekoppel kan word nie maar wat deel uitmaak van 'n gemeenskaplike
musiekwoordeskat. Een manier waarop helderheid oor hierdie saak verkry kan word, is
om 'n historiese benadering te volg deur die spore van melodiese gestaltes in die verlede
terug te volg.
Hierdie artikel konsentreer op tematiese spore aangesien melodie daardie aspek van ’n
komposisie is wat direk tot die luisteraar spreek. Eerstens betrek ’n historiese perspektief
die moontlike bestaan van melodiese spore in die onderbewussyn, melodiese spore as
konvensionele figure en die probleem wat ontstaan wanneer ontleende materiaal aan ’n
spesifieke komponis gekoppel word. Tweedens word gedemonstreer hoe die melodiese
figuur wat begin met die stygende vyfdesprong teruggespoor kan word tot die eerste eeue
n.C. ’n Soortgelyke strategie wat die sprong van ’n stygende derde as openingsfiguur
betrek, kan hierdie melodiese figuur verder terugspoor, naamlik tot by ’n Griekse
Delfiese himne van die tweede eeu v.C. | |
dc.description.uri | https://doi.org/10.4102/td.v7i1.251 | |
dc.language | Afrikaans | |
dc.publisher | North-West University | |
dc.subject | Musikale ontlening | en_US |
dc.subject | Melodiese spore | en_US |
dc.subject | Konvensionele melodiese figure | |
dc.subject | Melodiese openingspatrone | |
dc.subject | Musiekgeskiedenis | |
dc.subject | Musiekteorie | |
dc.subject | Etologie | |
dc.subject | Mnemoniek | |
dc.title | Musikale ontlening en die voortbestaan van melodiese spore uit die verlede. | |
dc.type | Article | |
dc.contributor.researchID | 10173544 - Spies, Bertha Margaretha | |
dc.contributor.researchID | 10058354 - Van Rensburg, Henriëtte | |